Gratis verzending vanaf € 350,- (excl. btw)
14 dagen retourrecht, na ontvangst
Betaling via Bancontact en PayPal
Persoonlijk advies +32(0)11 235 450

FAQ

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op: +32 (0)11 235 450. Wij helpen u graag verder.

Algemeen

Mijn inlogcode werkt niet meer, wat nu?

Sinds de zomer van 2019 zijn wij overgestapt op een nieuwe webshop. De inlogcodes van onze oude webshop zijn daardoor vervallen. U kunt een nieuw account aanmaken in onze webshop. Onze excuses voor eventueel ongemak.

1
Bestellen als particulier, kan dat?

Transoplstshop is een online winkel voor zowel ondernemers als consumenten. Rechts bovenin onze shop kunt u de prijsweergave wijzigen naar inclusief btw of exclusief btw.  

1
Tweedehands producten bestellen, kan dat?

Transoplastshop verkoopt uitsluitend nieuwe producten. Regelmatig hebben wij aantrekkelijke aanbiedingen. Wij bieden deze producten aan op de sale pagina van onze webshop. 

1
Reiniging van producten, ook via Transoplastshop?

Wij verkopen logistieke producten van kunststof, maar reinigen deze producten niet. Wel kunnen wij u adviseren over de juist reinigingswijze van onze kunststof producten.

1
Lediging van vuilniscontainers, ook via Transoplastshop?

Wij verkopen vuilcontainers, maar legen de containers niet. Voor lediging van afvalcontainers verwijzen wij u door naar uw gemeente of een afvalverwerker bij u in de regio.

1
Catalogus aanvragen, hoe kan dat?

Op Transoplast.be kunt u onze brochures voor de logistiek, kunststof pallets, foodsector, gastronomie, visserij en onderdelenreiniging eenvoudig downloaden. Ontvangt u liever een hardcopy exemplaar? Vul dan ons contactformulier in en vermeld welke brochure u wilt ontvangen.

1
Afspraak met een vertegenwoordiger, is dat mogelijk?

Wilt u een persoonlijk advies of een afspraak bij u op het bedrijf? Neem dan contact op met één van onze productspecialisten via e-mailadres info@transoplast.be of telefoonnummer +32 (0)11 235 450.

1

Bestellingen en betalingen

Vooruitbetaling, kan dat op de orderbevestiging of op factuur?

Wilt u vooruit betalen? Als u voor deze betaaloptie kiest, ontvangt u automatisch een orderbevestiging per mail. Hierin staat ons bankrekeningnummer. Vermeld bij betaling het ordernummer. Zodra uw betaling is verricht, wordt de bestelling door ons verzonden. Bij ontvangst van de producten ontvangt u ook de definitieve factuur voor uw boekhouding.

1
Vooruitbetaling, krijg ik dan wel een factuur?

Na het plaatsen van uw bestelling, ontvangt u een orderbevestiging met daarop een overzicht van de bestelde producten. De factuur wordt verstuurd zodra de bestelling door ons verzonden is. Wilt u de factuur eerder ontvangen? Neem dan contact met ons op.

1
Orderbevestiging, is het mogelijk om deze naar meerdere personen te sturen?

De orderbevestiging wordt automatisch verstuurd naar het e-mailadres van degene die de bestelling heeft geplaatst. Wilt u dat meerdere personen de orderbevestiging ontvangen? Dan kunt u dit bij uw bestelling aangeven in het tekstveld ‘opmerkingen’. Noteer de namen en e-mailadressen van de personen naar wie de orderbevestiging ook verstuurd mag worden. 

1
Hoe ontvang ik mijn factuur?
1
Wat is de bankrekening van Transoplastshop?

Transoplastshop is de webshop van Transoplast. Het bankrekening van Transoplast is BE32 7310 2089 6502.

1
Orderbevestiging niet ontvangen, wat nu?

Wanneer u geen orderbevestiging heeft ontvangen, is uw bestelling waarschijnlijk niet goed doorgenomen. Controleer voor de zekerheid uw spam mail of neem contact met ons op. Het is mogelijk dat door een typefout de orderbevestiging niet goed is verzonden.

1
De betaling (Bancontact of PayPal) is afgebroken, wat nu?
1
Is kopen op rekening mogelijk?

Betalingen geschieden uitsluitend via Bancontact of PayPal. Kopen op rekening is niet mogelijk. Dit geldt voor zowel consumenten als ondernemers.

1
Telefonische bestelling, kan dat?

Een bestelling kan alleen geplaatst worden via een klantaccount. Daarom is een telefonische bestelling niet mogelijk. Wel kunnen wij u telefonisch adviseren en ondersteunen bij het bestellen van de producten. 

1

Leveringen en afhalen

Wat is de verzendwijze?

De wijze waarop uw bestelling wordt verzonden, is afhankelijk van het volume. Een zending met een klein volume wordt via een pakketdienst verzonden. U ontvangt dan per e-mail of per sms-bericht een track & trace-code, zodat u de zending kan volgen. Zendingen met een groot volume worden door een transporteur geleverd. Voor informatie over deze zendingen neemt u contact met ons op. 

1
Wat zijn de leveringsvoorwaarden?

Onze leveringsvoorwaarden staan vermeld op de pagina ‘Verzending en betaling’. Hier vindt u meer informatie over de verzendkosten, het bezorgmoment en de betaalmethodes.

1
Leveringen, wat zijn de exacte levertijden en kosten?

De verzendkosten staan vermeld in het besteloverzicht van het winkelmandje. Uw bestelling wordt gratis verzonden bij een orderwaarde vanaf € 200,- exclusief btw. Bij ieder product staat de levertijd vermeld. Heeft u specifieke wensen rondom de levertijd? Neem dan contact met ons op.

1
Levermoment, kan de vervoerder voortijdig contact met de klant opnemen om het tijdstip van levering te overleggen zodat er iemand aanwezig is?

Bij bestellingen met een klein volume ontvangt u een track & trace-code. U ontvangt een tijdvenster waarin de bestelling geleverd wordt. Het is tot een bepaald moment mogelijk om het tijdstip en het afleveradres te wijzigen. Informatie hierover ontvangt u na uw bestelling per e-mail of sms van de pakketdienst. Bij bestellingen met een groot volume, neemt u contact met ons op voor informatie over het levermoment.

1
Levermoment, wat gebeurt er met mijn bestelling als ik er niet ben?

Kunt u niet aanwezig zijn op het moment van bezorging, vermeld dit in het besteloverzicht in het tekstveld bij ‘Opmerkingen.’ Bestellingen met een klein volume kunt u ook laten bezorgen bij een Parcelshop. Wanneer het niet mogelijk is de bestelling te leveren, nemen wij contact met u op.

1
Express levering, kan dat?

Express levering is mogelijk. Wij leveren tegen meerprijs in een gewenst tijdvenster. Neem contact met ons op voor meer informatie.

1
Maatwerk, wat is de levertijd van op maat gemaakte producten?

Bij producten die op maat worden gemaakt, is de levertijd altijd in overleg. Meer informatie over maatwerk vindt u op www.Transoplast.be

1
Producten zelf afhalen in ’s-Heerenberg (NL) – kan dat?

Het is mogelijk om uw bestelling bij ons magazijn in ’s-Heerenberg (NL) af te halen. Dit kunt u aangeven in het besteloverzicht bij stap 2 ‘Betaling en verzending.’ Kies dan voor de optie ‘Zelf ophalen in ’s-Heerenberg (gratis).’ Een bestelling afhalen is uitsluitend mogelijk wanneer deze betaald is.

1
Levering buiten België, kan dat?

Een levering buiten België is mogelijk, maar kan niet automatisch via Transoplast aangevraagd worden. Wilt u uw bestelling op een adres buiten België laten afleveren? Neem dan contact met ons op.

1

Kortingen

Staffelprijzen en kortingen – wel of niet?

Transoplasthop biedt een aantal producten met staffelprijzen. Of een product staffelprijzen heeft, is terug te vinden op de desbetreffende productpagina. Daarnaast bieden wij geselecteerde producten tegen een gereduceerde prijs aan op onze sale pagina

1

Herroeping en retourneren

Retourneren, hoe werkt het?

Bent u ondernemer en wilt u uw bestelling retourneren? Neem dan contact met ons op. Wij informeren u graag over onze retourvoorwaarden.

Bent u consument? Dan kunt u gebruik maken van het herroepingsrecht. U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Meer informatie en ons retourformulier vindt u op onze webshop bij 'garantie en retourneren'. 

 

1
Een deel van de bestelling retourneren, kan dat?

Wilt u een deel van uw bestelling retourneren? Neem dan contact met ons op. Afhankelijk van het volume van de order wordt de deelbestelling door ons opgehaald of door u retour gezonden. In overleg besluiten we welke optie het beste past. 

1
Kapot artikel ontvangen, wat nu?

Blijkt bij ontvangst van uw bestelling dat producten kapot of beschadigd zijn, neem dan direct contact met ons op. Wij kijken samen met u naar een passende oplossing.

1
Verkeerde bestelling geplaatst, wat nu?

Consumenten hebben 14 dagen retourrecht, na ontvangst van de bestelling. Dit herroepingsrecht geldt niet voor ondernemers. Lees meer hierover op onze pagina ‘Garantie en retouren’ of neem contact met ons op.

1
Herroepingsrecht, hoe werkt het?

Als consument heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Het herroepingsrecht geldt enkel voor consumenten en niet voor ondernemers. Bent u ondernemer en wilt u uw bestelling retourneren? Neem dan contact met ons op en laat u informeren over de voorwaarden. Meer informatie over het herroepingsrecht en ons retourformulier vindt u op onze webshop bij ‘Garantie en retouren'. 

1
Zijn er producten waarop het herroepingsrecht niet geldt?

Bestellingen van consumenten met klantspecifieke aanpassingen, zoals maatwerk en bedrukking, vallen niet onder het herroepingsrecht. Ook verzegelde producten, waarbij de verzegeling verbroken is, zijn niet retourneerbaar. Meer over retourneren vindt u op onze webshop bij ‘Garantie en retouren'. 

1
Wat is het retouradres?

Ons retouradres is: Transoplast bvba / Hulkenberg bv, Ulenpasweg 2, 7041 GB ’s-Heerenberg. Wanneer u gebruik maakt van het herroepingsrecht, kunt u ons retourformulier bij uw retour bijvoegen. U vindt het retourformulier op onze webshop bij ‘Garantie en retouren'.

1

Producten

Wat zijn de ral kleuren van de gekleurde bakken?

Stapelbakken in de kleuren geel, blauw, rood en groen hebben een RAL kleur bij benadering. Voor de kleur geel is dit RAL 1018; voor blauw RAL 5002, voor rood RAL 3020 en voor groen RAL 6029. Andere kleuren stapelbakken zijn niet gebaseerd op een RAL kleur. Bij een afname van meer dan 500 exemplaren, leveren wij stapelbakken in ieder gewenste kleur. 

1
Bedrukkingen, wat is de minimale afname?

Wij bedrukken onze producten al vanaf één exemplaar. Informeer bij onze productspecialisten naar de mogelijkheden, telefoonnummer +32(0)11 235 450.

1
Proefmonsters aanvragen, kan dat?

Wilt u het product eerst zien voordat u er meerdere exemplaren van besteld? Dat kan. Consumenten kunnen namelijk zonder opgave van redenen producten binnen 14 dagen retourneren. Door het herroepingsrecht ontvangt u producten 14 dagen op zicht. Heeft u een speciaal verzoek of bent u ondernemer? Neem dan contact met ons op. 

1
Afmetingen stapelbakken, waar staan de binnen- en buitenmaten?

De afmetingen die in de productomschrijving worden genoemd wijzen op de buitenzijde van het product. Bij de specificaties onderin de pagina staan ook de inwendige formaten van onze stapelbakken en palletboxen vermeld.

1
Accessoires zoals deksels, vakverdelingen en wielen los leverbaar?

Deksels, etikethouders en vakverdelingen zijn los bestelbaar. U vindt deze producten bij de categorie ‘Accessoires’ op onze webshop. Staat de gewenste accessoire er niet tussen, neem dan contact met ons op.

1
Afwijkende kleuren, wat zijn de mogelijkheden en minimale afname?

Bij een minimale afname van 500 stuks kunnen wij onze producten in iedere gewenste kleur leveren. Informeer bij onze productspecialisten naar de mogelijkheden, telefoonnummer +32(0)11 235 450.

1
Schuiminterieurs en verzegelingen voor koffers, waar te bestellen?

Schuiminterieurs en verzegelingen zijn als accessoire leverbaar bij onze koffers. Aangezien dit maatwerk kunt u deze producten niet direct in onze shop bestellen. Neem contact met ons op voor een persoonlijke offerte.

1
Verrijdbare dollies in afwijkende afmetingen, zijn die ook leverbaar?

De dollies op Transoplastshop hebben standaard afmetingen. Wij leveren ook maatwerk. Neem contact met ons op voor meer informatie over dollies in afwijkende afmetingen.

1
Verhuur van bakken, kratten, korven of pallets, is dat mogelijk?

Transoplastshop is een groothandel in kunststof ladingdragers. Wij verhuren deze producten niet.

1
Hittebestendige bakken, zijn die leverbaar?

De hittebestendigheid van onze producten is afhankelijk van de belasting en de duur van de blootstelling aan hoge temperaturen. Wij leveren vaatwaskorven en stapelbakken van polypropeen (PP) kunststof met een temperatuurbestendigheid tot 90°C. Onze palletboxen en stapelkratten van polyetheen (PE) kunststof blijven vormvast bij temperaturen van 70°C. Via Transoplast.be leveren wij ook hittebestendige bakken van PP-TV (kalk versterkt) die tot 105°C verhit kunnen worden. Neem contact op voor meer informatie.

1
Producten in buitenopslag, kan dat?

Producten die gemaakt zijn van polyetheen (PE) kunststof zijn vriesbestendig tot -40°C. Wij leveren palletboxen, pallets en afvalcontainers van PE materiaal die uitermate geschikt zijn voor buitenopslag.

1
Vervangingsonderdelen, zijn die leverbaar?

Voor welk product zoekt u een vervangingsonderdeel? Staat dit onderdeel niet bij de bestelbare accessoires op onze shop, neem dan contact met ons op.

1
Antwoord niet gevonden?
Wij helpen u graag verder. Neem contact op.